vrijdag 1 januari 2016

De regie van mijn leven

Voor het jaar 2016 heb ik de agenda van Puur! en vanaf dat ik hem in huis heb (en heb doorgekeken), word ik met regelmaat getrokken naar week 53 waar de agenda begint.
Bijna iedere dag open ik wel even de agenda en laat mijn hand soms even zachtjes over dit woord gaan en ik kan haast niet wachten om hem in gebruik te gaan nemen.
Het woord is natuurlijk echt niet alleen voor deze week 53, maar het was voor mijzelf wel een woord wat binnenkwam als: 'hier mag je het jaar mee afsluiten, maar ook mee beginnen.'
En zo lazen we (we sluiten het jaar altijd af met een stukje lezen uit de Bijbel en gebed) even voor 0.00 uur het laatste gedeelte uit Deuteronomium 33 en stonden even stil bij dit vers:









Wat een bijzondere woord om een jaar mee af te sluiten en tegelijk ook om mee te beginnen!
Het eerste is een feit: bij de eeuwige God ben ik veilig; zijn we veilig.
Het tweede gedeelte is een belofte: Zijn eeuwige armen dragen mij; dragen ons.
Hoe bijzonder, hoe waardevol, hoe kostbaar!


Zijn eeuwige armen ...

Zijn armen waren reeds onder mij toen ik nog in de moederschoot groeide, verborgen alles en iedereen.
Zijn armen waren er toen ik geboren werd en opgroeide ...
Zijn armen zijn er nu ik in de herfst van mijn leven ben gekomen.
En Zijn armen zullen onder mij zijn als ik oud word en grijs.
En ja, Zijn armen zullen ook onder mij zijn en mij dragen als mijn einde komt.
Zijn eeuwige armen ...
Van voor de schepping tot in een eindeloze eeuwigheid ...
Niet te bevatten voor ons menselijk verstand, maar ik geloof, o ja, ik geloof!

En als ik zo aan het begin van dit nieuwe jaar (opnieuw) uitspreek dat ik Hem alles wil geven (iedere dag een beetje meer ...); zo verlang te leven naar Zijn wil; toegewijd wil zijn aan Hem; Hem de regie over mijn leven geef, dan kan ik dat doen in het volste vertrouwen dat Hij mij op die weg zal dragen.
Geen dag hoef ik het alleen te doen, geen dag hoef ik deze weg alleen te gaan.
Bij Hem ben ik veilig, want Zijn eeuwige armen dragen mij.


Heer, al mijn plannen,
al mijn eigen verlangens en hoop,
geef ik over aan U,
want ik verlang ernaar om Uw wil
voor mijn leven aan te nemen.

Ik geef mijzelf aan U,
mijn tijd, mijn alles, want,
Uw wil verlang ik te doen;
de taken, die U voor mij hebt,
verlang ik op mij nemen.

Vul mij, ja, maak mij vol
van Uw Heilige Geest;
laat mij steeds Uw zachte stem
horen en verstaan,
zodat mijn toewijding aan U
alleen maar toe zal nemen.

Hier ben ik, Heer,
werk Uw gehele wil
maar uit in mijn leven;
in Uw kracht verlang ik te gaan
om zo mijn positie in Uw koninkrijk
in te kunnen nemen.

Heer, zo geef ik U
de regie van mijn leven
in het volste vertrouwen
dat U mij in alles
houdt omgeven.

- Amen -




5 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder om te lezen. Ik heb deze tekst gisteren uitgeprint en in een lijstje gezet hier op de vensterbank Bijzonder om hem hier weer terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Swat mooi om te horen.
      Ik vind dat zelf altijd alsof God een bevestiging geeft.

      Verwijderen
    2. 'Wat' moet het zijn.
      Typen via de Ipad is niet mijn sterkste kant, ha, ha.

      Verwijderen
  2. Dankbaarmagik zo op weggaan achter mijn Herder aan...niet altijd de weg goedvolgend maar wetend dat Hij mijn voet op mijn pad stuurt en Zijn licht over mijn pad schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen