woensdag 1 februari 2017

Nieuw elke morgen ...

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, maar nog steeds was ik aan het dubben over wat ik nu zou gaan doen.
In de vensterbank bij mijn vaste plekje lag inmiddels niet meer alleen het dagboekje van Sarah Young, maar ook het dagboekje van Charles Spurgeon 'Elke dag nieuw'.
Vanaf het moment dat ik me afvroeg of ik nog wel door moest gaan met waar ik mee bezig was, was dit dagboekje in mijn gedachten gekomen, en steeds opnieuw kwam het daar ook terug, dus gisteravond beide boekjes maar op mijn Bijbel gelegd.

En zo zat ik vanmorgen in alle vroegte met beide boekjes in mijn handen.
Het één trok omdat ik daar mee begonnen was, ik graag afmaak waar ik aan begonnen ben en er staan ook echt wel mooie dingen in, en het andere trok, omdat ik wist welk een rijkdom dit boekje bevatte; ik heb het namelijk al twee keer een jaar gelezen voor ik ging slapen.
Uiteindelijk las ik eerst de ene en vervolgens de ander, en mijn hart maakte de keuze: 'Elke morgen nieuw' van Spurgeon.
Hoewel ik weer even moest wennen, de verschillen zijn lichtelijk groot, toch ervoer ik dat het zo goed was.
Dus, vanaf nu zal mijn FF-First Focus aan de zijkant van mijn Blog komen uit dit dagboekje.

Vanmorgen heb ik er al zo van genoten.
Het is een leidraad en doet me zoeken in Gods woord naar meer, wat met het andere boekje best moeilijk was af en toe, omdat het steeds hetzelfde onderwerp terugkwam.
En dan ben zo  blij en dankbaar voor mijn Ipadje, waar ik zo makkelijk in verschillende vertalingen Bijbelteksten kan opzoeken en erbij kan pakken.
In het dagboekje staat maar één Bijbeltekst, maar zo kan ik verder zoeken en lezen.
Welk een rijkdom!
Dan kom je er ook achter hoe vaak het woord zingen (afhankelijk natuurlijk van welke vertaling) in de Bijbel staat.
Hoe mooi is het om die verzen te lezen.
Het gevolg was dat ik me uiteindelijk toch nog moest haasten om op tijd op mijn afspraak te komen, maar dat was niet erg.




4 opmerkingen:

  1. Bijzonder hoe je bij iets bepaald kan worden, dat dan ook een goede keuze blijkt. Dat noem ik 'de Geest'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder Rita. Ook dat je het boekje al vaker gebruikt hebt en dan blijft er toch nog meer in te zitten wat je nodig hebt. Ik blijf je volgen, welk boekje je ook gebruikt, mooi dat je zo bij de Bron durft te blijven. Mooi stukje aan de zijkant, les voor mij. Je hoeft het niet te voelen of te zoeken we mogen kijken naar Hem die stierf voor onze zonde aan het kruis. Dank je wel!

    Wel herkenbaar met willen afmaken als je start. Voelt anders als maar half werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu heb ik de tijd om er dieper in te duiken.
      's Avonds voor het slapen gaan las ik het alleen maar.
      Bijzonder wat je dan weer allemaal ontdek of wat opnieuw weer even diep binnenkomt.

      Leuk dat je me blijft volgen.

      Verwijderen