donderdag 14 januari 2016

Waardevol leven

Wat is een waardevol leven?
Is dat rijkdom,
is dat macht,
is dat een goede baan
met allerlei mogelijkheden?

Wat is een waardevol leven?
Is dat populair zijn,
is dat bekend en beroemd zijn,
je bevinden op de hoogste mogelijke
maatschappelijk trede?

Wat is een waardevol leven?
Is dat schoonheid,
is dat een goed figuur,
is dat een uiterlijk
zonder onvolkomenheden?

Wat, wat is een waardevol leven?

Is een waardevol leven
een leven zonder
pijn en verdriet,
zonder moeite en zorg,
zonder strijd?

Is een waardevol leven
een leven zonder ziekte,
zonder misvormingen;
waar alles goed en mooi is,
waar niemand lijdt?

Wat, wat is een waardevol leven?


Waardevol leven.
Waardevol leven.
Is het leven waardevol?
Is mijn leven waardevol?
Wat vind ik waardevol?
Wat betekent waardevol voor mij?
Wat is voor mij een waardevol leven?
Ben ik waardevol?
Waar ben ik vol van?



Waardevol leven was het thema van de VrouwenConferentie waar ik vorig jaar was en bovenstaande woorden staan dus al een tijdje op ‘papier’.
Meerdere keren las ik het terug, en steeds kon ik er niet toe komen om het als een blogje te plaatsen, tot vandaag.
Als ik het vandaag opnieuw teruglees en er over nadenk, komt de gedachte binnen dat het niet aan mij is om antwoord te geven op de gestelde vraag(en), noch om er uitgebreid op in te gaan, maar dat ik het gewoon mag neerleggen, zodat een ieder die het leest de woorden mee kan nemen om er zelf over na te denken.

Het is alleen aan mij om met deze vragen te wijzen op onze hemelse Vader, op Zijn woord, waarin  je alles vindt wat van werkelijke waarde is.
En boven alles op Zijn Zoon, onze Here Jezus Christus, Die Zijn leven heeft gegeven om ons -jou en mij- te redden en het eeuwige leven te geven.
In Hem heb je alles; in Hem ben je alles.


Enkele Bijbelgedeelten die je kunt lezen:

Genesis 1 (m.n. vers 16-23)
Psalm 139 (m.n. vers 13,14)
Jesaja 3:16-23
Jesaja 43:18,19
Jeremia 29:11 (Lees eventueel ook vers 12,13)




1 opmerking:

  1. Lieve Rita.

    Ik ben het helemaal met jou eens.
    In Hem heb je alles, in Hem ben je alles.
    Liefs Douwina.

    BeantwoordenVerwijderen