donderdag 17 juli 2014

Over topdrukte, afsluiten en ordenen

In een eerder Blogje (18 mei - Topdrukte en prioriteiten stellen) had ik al aangegeven, dat het topdrukte was, maar het ging nog even door voor ik het wat rustiger aan kon gaan doen.
De afsluiting van het Secret Sister Program gaf ook het nodige werk, zowel ervoor als erna.
Zelfs lezen lukte me niet; niet zozeer vanwege tijdgebrek, maar meer door onrust van het vele (denk- en schrijf)werk wat alles met zich meebracht.

De afgelopen anderhalve week stond in het teken van nieuwe vloerbedekking (benedenverdieping) en alles wat dat met zich mee brengt.
Gelukkig hadden we het weer goed mee, en maak ik ook gebruik van het feit dat alles leeg en uit huis moest voor een grote schoonmaakbeurt.
Al gaat dat met deze temperaturen iets minder vlug dan anders, en na het vele sjouwen en trap op en af om alle spullen onder te brengen, is mijn lichaam ook wel toe aan een paar dagen heel rustig aan.
Hoewel mijn rug en gewrichten zich goed houden, voel ik dat ik even pas op de plaats moet doen.
Het inruimen en opnieuw indelen van de spullen duurt dus nog even een poosje, maar wat voelt het goed!
Op de één of andere manier lijkt het dan alsof er in mijn hoofd ook iets opgeruimd wordt en vandaag heb ik zelfs weer mijn  boek gepakt.
Weliswaar een andere dan mijn Reading Challenge aangeeft (ik moet nog even een andere foto maken), want in de bibliotheek van onze Gemeente(kerk) stond het boek 'De schuilplaats' van Kirsten Heitzmann en dat is het vervolg (en tevens het laatste deel) op Dwaalgeest en Sleutelkind.
Deze boeken had ik verslonden en dus verruil ik het nieuwe boek van Francine Rivers even voor dit derde en laatste deel en ik merk dat er weer ruimte in mijn hoofd is om ook te kunnen lezen.
Wat heerlijk!

Als ik het in dat vorige Blog ook had over prioriteiten stellen, dan geldt daarvoor ook dat ik stappen heb gezet.
De Kerstavond voor Vrouwen, die ik nu zo'n zes jaar achter elkaar mee organiseer, zal waarschijnlijk niet komen dit jaar.
De oproep in ons gemeenteblad om hulp in de vorm van minstens vijf of zes vrouwen die het team komen versterken, heeft tot nu toe niet meer opgeleverd dan 1 toezegging en 1 denkt na.
Voor mijzelf heb ik duidelijk gesteld dat er zeker vijf of zes vrouwen moeten komen en anders gaat de avond (dit jaar in ieder geval) niet door.
Het wordt tijd dat er anderen komen en ook dingen gaan overnemen.
Heel vaak hoor: dat en dat kan ik niet, en dus gebeurt er niets.
Ik moet zeggen, ik was precies zo, maar God heeft daar verandering in gebracht en mijn belofte aan Hem, dat ik dat zou gaan doen wat Hij op mijn pad bracht, heeft ervoor gezorgd dat ik erachter kwam, dat ik veel meer kan, veel meer gaven en talenten heb, dan dat ik ooit had kunnen bedenken.
Soms moet je dus uitstappen en gewoon dingen gaan doen om te ontdekken wat je (nog meer) kunt en dat dit vervolgens (vaak) ook nog leuk is om te doen.

Wij kunnen niet op  vakantie, dus ga ik deze zomer maar eens gebruiken om orde op zaken te stellen; zowel in mijn huis (al een heel eind op weg) als op mijn laptop.
Ook daar kun je namelijk heel veel op verzamelen en dat heb ik sinds mijn eerste laptop dan ook goed gedaan.
Gister en eergisteren alvast een beginnetje gemaakt; ik kon toch even niets doen doordat de nieuwe vloerbedekking werd gelegd en mijn lichaam schreeuwde vervolgens toch om wat rust.
Daarnaast de nieuwe aanzet maken voor het 2e seizoen van het Secret Sister Program en me voorbereiden op het nieuwe Bijbelstudieseizoen voor de maandagmorgen.
Veel tijd zal ik voor schrijven misschien dan nog niet hebben, maar wat hoop ik dat dat wel weer terugkomt als alles weer is geordend.
Toch kijk ik met een voldaan gevoel terug op een mooi kerkelijk seizoen, waarin ik opnieuw veel heb geleerd; ook over mijzelf en mijn kunnen, mijn mogelijkheden en mijn tijd, mijn kracht en mijn zwakke plekken en over leren loslaten.
Maar ook mijn werk samen met Caroline staat niet stil; we zijn druk bezig om iets nieuws aan te kunnen bieden in september, dus ook daar gaat nogal wat tijd en werk inzitten.

Al met al plannen genoeg om de zomer te vullen en ter ontspanning liggen de nodige boeken om te lezen op mij te wachten.
Want naast dat ik onlangs jarig was en het één en ander kreeg, won ik via Facebook ook nog eens vijf boeken.
Dus ook genoeg leesvoer.







Ik wens iedereen een hele fijne vakantie.
Of je nu weggaat of thuisblijft, Gods rijke zegen!
Vergeet Hem niet!


Liefs,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten