maandag 17 juni 2013

Women to Womendag 2013

Afgelopen zaterdag was de Women to Women-dag van Open Doors in Ermelo.
Het was een bijzondere dag.
Deze keer stond de dag in het teken van Irak.
Irak staat op plaats nummer 4 op de ranglijst van Christenvervolging.

Er waren deze dag verschillende spreeksters.
Didi sprak over de schat in aarde vaten en Makruhi (niet haar echte naam) kwam uit Irak om te vertellen over het werk dat zij daar mag doen.
Een heel bijzondere vrouw, die op deze dag sprak over: Geloof is volharden.
Meer over haar vindt je op de site van Open Doors; zie: Women tot Women-dag

Nelly Pape gaf haar getuigenis en vertelde razend enthousiast hoe bijzonder de Women walk for Women voor haar is.

Marcel en Lydia Zimmer verzorgden deze dag de zang en de sing-in aan het einde van de dag.

’s Middags waren er Workshops, voor het mooi eigenlijk te kort, maar wel de moeite waard.
Het was voor het eerst dat ze dit deden, maar zeker wat mij betreft voor herhaling vatbaar, alleen dan wat langer of gewoon één keuzemogelijkheid in plaats van twee.

Al met al een bijzondere dag weer om mee te maken en te horen over hoe het met onze zusters in een vervolgd land is.
Het maakt je klein en helpt je om de dingen weer in het juiste licht, in de juiste proporties te zien.
Te waarderen wat je hebt.
Je zegeningen te tellen.

Er waren deze dag een paar zinnen die ik hoorde/tegenkwam die mij diep raakten.
Eén daarvan was: ‘Alleen in mijn hart ben ik vrij om God te aanbidden’ en deze bracht de volgende woorden voort.


Alleen in mijn hart ben ik vrij om God te aanbidden

Heer, Uw naam wil ik loven,
Uw naam wil ik prijzen,
maar het is een loflied
dat vanuit de stilte
van mijn hart
opstijgt naar omhoog.

Geen woord komt over mijn lippen,
geen geluid komt naar buiten.
Het is een lofgedicht,
aan mijn hemelse Vader,
vanuit de stilte
van mijn hart.

Nog moet ik zwijgen,
nog moet ik stil zijn.
Nog mag mijn stem niet klinken,
om Hem te loven en te prijzen.
Nog ben ik alleen in mijn hart
vrij om Hem te aanbidden.

Maar eens komt de dag
dat ik vrij zal zijn
en dat ik uit volle borst
Hem mag loven en prijzen.
Mag zingen zoals ik nooit
eerder heb kunnen doen.

Nu ben ik alleen nog vrij in mijn hart
om God te aanbidden.
Nog rijst mijn loflied
vanuit de stilte van mijn hart
naar omhoog.
Mijn lieve zus in de Heer,
laat jouw stem klinken
in lofprijs en aanbidding;
wees zo mijn stem
waar (nog) vrijheid is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten