zaterdag 22 juni 2013

Indrukwekkend groot!

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de HEER is ... (85)

Vanmorgen sloeg ik mijn Bijbel open bij Jesaja 66 en ik kwam niet verder dan de eerste twee verzen.
En hoewel ik de tekst natuurlijk al vaker gelezen heb, was het vanmorgen alsof God tegen me zei:’Je zocht toch woorden die getuigen van hoe groot en indrukwekkend Ik ben? Wel, zie hier …’

De Bijbel laat ons overal zien welke grote dingen God al heeft gedaan.
Van het begin van de Bijbel tot aan het eind staat van alles opgeschreven.
Maar het woord uit Jesaja spreekt niet over Zijn daden, maar zegt iets over Hem Zelf.
Een woord, waar ik niets aan  kan toevoegen, waar geen uitleg over nodig is, wat voor zich zelf spreekt en alles zegt wat er te zeggen valt.
Een woord, waar als je er over gaat nadenken, je heel klein maakt.
Een woord, dat als je het ook maar een klein beetje visueel maakt, je laat zien, dat wij mensen inderdaad niet meer zijn dan een speldenprikje, nauwelijks zichtbaar voor het blote oog..
Een woord, dat je vervult met dankbaarheid, omdat Hij, Die zo groot en indrukwekkend is, niet alleen bemoeienis met ons mensen wilt hebben, maar zoveel van ons houdt dat Hij Zijn Zoon gaf om ons te redden, om de relatie met ons te herstellen.
Een woord, dat je stil maakt en je je hoofd (en knieën als het lukt) doet buigen uit diep ontzag en eerbied voor Hem.

Hoe groot zijt Gij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten