vrijdag 15 februari 2013

Stille verwondering over Uw grote macht

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de HEER is ...    (44)

HEERE, onze Heere, hoe machtig is Uw Naam op de hele aarde!

Psalm 8:2a
 Lydia Zimmer                   
                         
Het is inmiddels al wel weer een tijdje geleden dat we dit lied in onze gemeente voor het eerst zongen, maar ik weet nog dat het een geweldige indruk op mij maakte.
Niet eerder raakte Psalm 8 zo mijn hart.

Of het dezelfde dag was of in de week die volgde, dat weet ik niet meer, maar het hier onderstaande gedicht is ontstaan door dit lied.
Iedere keer opnieuw als ik dit lied hoor, de Psalm lees of dit gedicht, ervaar ik die stille verwondering.
Vanuit die gevoelens schreef ik het gedicht en het werd daarmee net alsof ik het als het ware voor mijn ogen zag gebeuren.

Als ik dan zo aan het nadenken ben over de grootheid van God, hoe indrukwekkend Hij is, kan en mag dit gedeelte niet ontbreken.

In stille verwondering
aanschouw ik
de luister van de hemel
en probeer mij voor te stellen,
dat de stem van kinderen,
ja, van de allerkleinsten,
genoeg is om Uw vijanden
het zwijgen op te leggen.

In stille verwondering
aanschouw ik
Het Werk van Uw handen,
alles wat U hebt gemaakt.
De zon, de maan, de sterren,
alles wat door Uw hand is geschapen,
aan de hemel is vastgezet;
Heere, wat zou ik nog kunnen zeggen?

In stille verwondering
aanschouw ik dit alles
en vraag mij af:
'Wie ben ik toch als mens,
 dat U zo aan mij denkt;
 dat U zo omziet naar mij;
 mij zo'n grote plaats in Uw schepping geeft
 en mij bekleed hebt met zoveel pracht?'

In stille verwondering
aanschouw ik alles
wat U hebt gemaakt.
Over alles wat leeft,
heeft U mij verantwoording gegeven;
in het water, de lucht en op het land.
In stille verwondering, Heere,
ben ik getuige van Uw grote macht.

1 opmerking:

  1. Tranen hier tijdens dit te lezen komt ook bij mij de verwondering hierover zo sterk bij me binnen
    Vader hoe groot bent U !

    Dank je wel Rita voor het delen.

    Welterusten

    Liefs Thea.

    BeantwoordenVerwijderen