zaterdag 2 februari 2013

Ik ben je God

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de HEER is ...    (33)

Wees dus niet bang, Ik ben bij je.
Kijk niet angstig rond, Ik ben je God.
Ik maak je sterk, Ik help je,
Ik onder steun je, Ik ben je behoud.
GNB

Vrees niet, want Ik ben met u;
zie niet angstig rond, want Ik ben uw God.
Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u
met mijn heilrijke rechterhand.
NBG

Jesaja 41:10

Als ik terugdenk aan de stukjes die ik de afgelopen maand heb geschreven over hoe groot en indrukwekkend God is, dan word ik nog stiller dan voorheen als ik deze woorden lees.
Ze gaan nog meer voor mij leven dan ze al deden.

Wees niet bang, kijk niet angstig rond!
… Ja, maar Heer, ziet U niet …  Weet U dan niet …  Hoe moet …  Ik …

Maar als ik ga kijken naar wie Hij is, naar wat Hij belooft, naar wat Hij doet, gedaan heeft en nog wil doen, dan verdwijnt mijn angst, mijn vrees, want ik besef wie naast mij gaat en zelfs voor mij uit.

Ik ben bij!
Zelfs al ga je door een dal van diepe duisternis, je hoeft geen kwaad te vrezen, want Ik ben bij je; Mijn stok en Mijn staf, die vertroosten je.

Ik ben jouw God!
Ik weefde je in de schoot van je moeder.
Ik zag je al toen je nog geen vorm had, en al je dagen waren al vastgesteld, opgeschreven in Mijn boek nog voor er ook maar één was aangebroken.


Ik sterk je!
Ik geef je kracht.
Ik houd je staande.
Als je vermoeid ben, geef Ik je kracht, Ik maak je weer sterk, als je geen kracht meer heb.


Ik help je!
Ik trek je uit de put, uit het slijk en de modder.
Ik geef je grond onder je voeten, zodat je niet meer wankelt.


Ik ondersteun je met Mijn heilrijke rechterhand!
Als je je door Mij laat leiden, je richt naar Mij, mocht je dan eens vallen, dan grijp Ik je bij je hand.
Als je Mij trouw bent, laat Ik je niet bezwijken, nooit.


Ps. 23:4; Ps. 139:13,16; Ps. 28:7; Ps.18:19; Jes. 40:29; Ps. 40:3; Ps. 37:23,24;
Ps. 55:23

 


Ik heb de HEERE gezocht en Hij heeft mij geantwoord,
en mij gered uit al wat ik vrees.
Psalm 34:5

- Amen –

Geen opmerkingen:

Een reactie posten