zaterdag 2 februari 2013

Hoe dan ook ...

Op Manna-Vandaag stond vandaag wel een heel bijzonder stukje onder het kopje 'Eerlijk en persoonlijk' van Leo Habets, namelijk een advies van Moeder Theresa na aanleiding van zijn eerder geschreven stukjes deze week op Manna-Vandaag.
Het raakte mij behoorlijk, moet ik zeggen.

Daarnaast ging de bemoediging, die ik iedere vrijdagmiddag toegestuurd krijg van de Bemoedigingssite, deze week ook over Moeder Theresa.
En zo komen twee verschillende dingen wel heel dicht bij elkaar en geven samen een bijzondere boodschap af.
Voor mij, maar ik hoop ook voor jou.





Mensen zijn vaak onrechtvaardig en egoïstisch.
Hoe dan ook: vergeef hen!
Als je aardig bent zullen anderen jou beschuldigen van verborgen motieven.
Hoe dan ook: wees aardig!
Als je eerlijk bent zullen mensen jou bedriegen.
Hoe dan ook: wees eerlijk!
Als je gelukkig bent zullen mensen jaloers zijn.
Hoe dan ook: wees gelukkig!
Het goede wat je vandaag doet is morgen waarschijnlijk vergeten.
Hoe dan ook: doe vandaag het goede!
Geef de wereld om jou heen het beste wat je hebt ook al is dat nooit genoeg.
Hoe dan ook: geef het beste wat je hebt!

Want weet je, uiteindelijk is dat alles tussen jou en God alleen.
Het was nooit iets tussen jou en hen.

Moeder Theresa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten