dinsdag 5 februari 2013

5e Oma-dag

Alweer de vijfde keer dat ik mocht oppassen op onze kleindochter.
Maar vandaag was ze nog een beetje ziek.
Afgelopen weekend had ze oorontsteking en ze was nog steeds niet lekker.
Nu, dat was ook te zien en te merken ook hoor.
Nee, ze was nog steeds even lief, alleen heel erg moe en ze heeft vandaag dan ook heel veel geslapen.
Maar dat is niet erg.
Eten wilde ze ook niet echt, wel twee boterhammetjes met jam, die gingen erin als koek.
Eentje heeft oma gegeven de andere deed ze keurig zelf met het vorkje.

Ze heeft trouwens een leuke 'tic', als ik het zo even oneerbiedig mag zeggen.
Als ze haar broodje aan het eten is, en ze heeft haar mondje leeg, of zo goed als leeg, dan gaat haar vingertje de lucht in.
Zo schattig.
Mijn zoon vertelde me dat ze dat thuis maar heel af en toe doet, maar bij oma bijna bij ieder hapje.
Ik hoop het nog eens vast te kunnen leggen op een foto, zo leuk.

Ook loopt ze al aardig los.
Het is kostelijk om te zien.
Die wijde, kromme pootjes en haar armpjes nog een beetje wijd uit balancerend.
Maar ..., ze loopt los; en dat met een jaar.
Ja, het is een bijdehand dametje.
Maar wel een hele lieve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten