zaterdag 12 januari 2013

U bent overal!

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de Heer is ...   (12)

Waar kan ik U ontlopen, waar kan ik U ontvluchten?
Al zou ik opklimmen naar de hemel, U bent er;
al zou ik afdalen naar het dodenrijk, U tref ik er aan.
Al vloog ik naar het uiterste oosten of streek ik neer in het verste westen,
ook daar zou U mij leiden, ook daar houdt Uw hand mij vast.
Al vroeg ik de duisternis: ‘Verberg me, laat het nacht worden om mij heen,’
zelfs dan verbergt de duisternis me niet;
voor U is de nacht als de dag, de duisternis als het licht.

Psalm 139:7-12

David had een enorm besef van wie God is.
Deze hele Psalm door, maar ook in vele andere Psalmen klinkt dit door.
Zo ook in de bovenstaande woorden, waarin het zo duidelijk naar voren komt dat God echt overal is.
Er is geen plaats te bedenken op deze aarde, noch boven de aarde, noch onder de aarde, waar God niet is.
Hoe we het ook zouden proberen om weg te lopen voor God, Hem te ontvluchten, nergens is die plaats te vinden.
Mensen kunnen zich voor elkaar verbergen, maar voor God kan niemand zich verstoppen.
God is Alomtegenwoordig en Alwetend.

Als God in het Paradijs naar Adam roept: ‘Mens, waar ben je?’, riep Hij dat niet omdat Hij niet wist waar Adam zich bevond.
Hij verlangde alleen dat Adam uit zichzelf te voorschijn zou komen om zijn zonde te belijden; Hij wist weldegelijk waar Adam was.
(Genesis 3:9)

Want:
Vanuit de hemel kijkt God naar beneden …
Psalm 53:3

En zegt:
Niemand kan zich voor Mij verbergen, Ik ben overal, in de hemel en op de aarde.
Jeremia 23:24

Ik ben de levende!
Ik was dood, maar nu leef ik voor altijd, voor eeuwig.
Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk.
Openbaring 1:18

Voor Hem is de nacht als de dag en de duisternis als het licht.
Hij is de Schepper van hemel en aarde, ja, van het gans heelal.
Alomtegenwoordig.
Alwetend.
Alziend.

En tussen deze woorden door zegt David: ‘… ook daar zou U mij leiden, ook daar houdt Uw hand mij vast.’
Whauw …

                    Gateway Worship
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten