zondag 11 november 2012

You gotta trust me, all right?! - Je moet Me vertrouwen, oké?!

Vanmorgen waren wij met onze zoon en schoondochter mee naar de dienst, waar zij ingezegend werden als leiding van de Kinderkerk.
De spreker van deze morgen toonde een klein stukje uit de film van ‘The Pursuit of Happyness’.
En er was één stukje, één zinnetje eigenlijk, waarin het was alsof God Zelf sprak.
In dat ene zinnetje lag een boodschap van ongekende grootte, reikwijdte en diepte.

De vader knielt neer bij zijn zoontje om op gelijke hoogte met hem te spreken.
Hij verteld hem enkele dingen, en zegt dan: ‘You gotta trust me, all right?’
Je moet me vertrouwen, oké?!

En het werd alsof God Zelf op dat moment sprak en zei: ‘Je moet Me vertrouwen!’
In een flits was het alsof ik om me heen allerlei chaos, moeiten, zorgen pijn verdriet, van alles zag; niet begrijpen van waarom, waartoe, waarheen, waarvoor …
En te midden van dat alles Gods stem die klinkt en zegt: ‘Je moet Me vertrouwen, oké?!’

Misschien ga jij nu wel door een periode heen waarvan je totaal niet begrijpt waarom, of waartoe, of waarvoor.
Misschien is alles rondom jouw leven of in jouw leven een chaos, ben je het spoor bijster.
Of zijn de moeilijkheden zo groot, dat je niet weet hoe je eruit of er doorheen moet komen en je vraagt je af waar God is in dit alles.
Of het nu problemen zijn, op welk vlak dan ook, pijn of verdriet, zorgen, strijd, financiële moeilijkheden, werk,  noem maar op, Gods boodschap voor jou vandaag is: ‘Je moet Mij vertrouwen, oké?!’

God laat soms dingen toe in ons leven die alles behalve leuk zijn, die soms heel erg pijn kunnen doen.
Ons op het moment zelf heel veel verdriet doen, maar die uiteindelijk grote zegen zullen brengen.
Wat God van ons vraagt, is dat wij op Hem vertrouwen.

Zoals de vader bij zijn zoontje neerknielde, hem aankeek en zei: ‘You gotta trust me, all right?’; zo komt God de Vader nu met deze woorden naar jou toe.
Zie als het ware Zijn gezicht op gelijke hoogte met dat van jou als Hij zegt: ‘Je moet Me vertrouwen, oké?!’
Ook al begrijp je er nu niets van, heb je het nog zo vreselijk moeilijk, weet je haast niet hoe je verder moet …
Je moet Me vertrouwen!’

Vertrouw Mij …

Vertrouw Mij …

Vertrouw Mij …

Je moet Me vertrouwen, oké?
Ook al begrijp je niets van de dingen
die nu gebeuren en waar je nu
doorheen moet gaan.
Vertrouw Mij, en weet
dat Ik bij iedere stap die je zet,
naast je zal staan.

Je moet Me vertrouwen, oké?
Want je weet toch,
Mijn gedachten hoger dan jouw gedachten,
Mijn wegen hoger dan jouw wegen.
Vertrouw Mij en weet
dat Ik het beste met je voor heb
en je wil overladen met Mijn zegen.

Je moet Me vertrouwen, oké?
Wees als een kind
dat in alles vertrouwt
op wat zijn vader doet.
Dat vol vertrouwen zijn handje
in die van zijn vader legt;
‘wat mijn Vader doet, is goed.’

Je moet Me vertrouwen, oké?!

1 opmerking:

  1. Wat is dit een mooi bemoedigend schrijven wat je neerzet. Het past wel een beetje, door moeiten heen. Blijven vertrouwen en blijven staan, want Hij staat naast mij en jou.

    BeantwoordenVerwijderen