woensdag 21 november 2012

El Shaddai

Momenteel gebruik ik 's morgens in m'n Stille Tijd het boekje 'Gods namen - Jouw gebed' - van Ann Spangler.


   Zie: Boekinfo

Het is een geweldig boekje om de dag mee te beginnen.
Iedere week een nieuwe Naam, en zo iedere dag van de week stilstaan bij de betekenis van die Naam.
Elke morgen opnieuw eerst stilstaan bij wie God is; daarover nadenken en bidden, want Gods namen zeggen iets over wie Hij is en dat mag ik meenemen gedurende de dag.
Geweldig!

Ik prent ze in mijn hoofd, de Namen en hun betekenis.
Want doordat deze Namen iets zeggen over wie God is, betekent dat dat ik Hem daardoor beter leer kennen.
En doordat ik Hem beter leer kennen, groeit mijn vertrouwen en wordt onze relatie dieper.
Voor tijden van nood betekent dat: weten dat je op Hem terug kunt vallen, Hem Zijn Naam voor kunt houden.
'Heer,  .... zo heet U, dit bent U.
Op grond van Uw Naam, bid ik U, vraag ik U, smeek ik U ...'
Wat een rijkdom!
Het brengt rust en vrede.
Deze week ben ik bij het derde hoofdstuk, bij de Naam 'El Shaddai'.
God de Ontzagwekkende, voor wie niets onmogelijk is.

Is er nog een beter begin van de dag mogelijk?
We mogen deze dag ingaan in de wetenschap dat God, de Ontzagwekkende, voor wie niets onmogelijk is, met ons mee gaat aan onze zijde.
Wat er deze dag ook gebeurt, wat er ook op ons af komt, deze God gaat met ons mee, gaat voor ons uit, is rondom ons.
Wat een geweldige bemoediging voor de dag die voor ons ligt.

Lieve Vader, dank U wel dat U, de Ontzagwekkende, met mij, met ons meegaat.
Niet alleen deze dag, maar iedere dag!
Vergeef ons, Vader, als we ons zo bezorgd maken over wat dan ook.
Vergeef ons, en breng ons deze Naam van U, El Shaddai, in gedachten, zodat we alles in Uw handen zullen leggen, omdat we weten dat U de Ontzagwekkende God bent, de God voor wie niets onmogelijk is.
U bent wie U zegt dat U bent; Uw Namen zeggen wie U bent.
Leer ons daarop vertrouwen en daaruit te leven.

In Jezus' Naam.

- Amen -

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten